28/10/2021

Ctenanthe Burle-Marxii "Amagris" z ziemi do wody...

Ctenanthe Burle-Marxii "Amagris" należy do rodziny marantowatych, Jak większość gatunków z tej rodziny, jest zdolna do wykonywania dość szybkich ruchów tzw. ruchów nyktinastycznych (sennych), gdyż na noc składa blaszki liściowe do góry, przybierając tzw. „pozę modlitewną”. Ctenanthe w dobrych warunkach może też kwitnąć, wydając nieduże, kłosowate, białe lub różowe, zwykle niesymetryczne i niezbyt dekoracyjne kwiaty.

W uprawie oczekuje bardzo jasnego stanowiska z rozproszonym światłem (najlepiej jasny półcień) i przez cały rok dość wysokiej, pokojowej temperatury (20-24°C), u mnie jest na ścianie w jasnym pokoju.

Po wyjęciu z ziemi dobrze usunęłam ziemię, namoczone w wodzie przy pomocy pędzla do farbowania włosów usunęłam-wyczesałam ziemię, dobrze jeszcze opłukałam pod wodą.

Do słoiczka wsypałam trochę keramzytu, włożyłam roślinkę, dosypałam trochę keramzytu, wlałam 150 ml odstanej wody kranowej, słoiczek jest niski z szerokim otworem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za odwiedziny, o roślinki co i jak w wodzie zapraszam pytać w komentarzu, pozdrawiam.